استان سرسبز و زیبای مازندران Mazandaran نیازی به معرفی و تعریف ندارد. طبیعت شگفت انگیز و مثال زدنی با دارا بودن مردمی مهربان، میهمان نواز و دوست داشتنی و همینطور دسترسی های جاده ای، ریلی و هوایی، این استان را به گزینه اول هموطنان برای گردشگری و طبیعت گردی تبدیل نموده است. مازندران دارای طبیعت و جاذبه های گردشگری متعدد برای انتخاب بوده که با وجود تنوع گونه های جنگلی و گیاهی، کوهستان، کوهپایه و دریا و دریاچه ها و رودخانه ها موقعیت ممتاز را برای صنعت توریسم این استان رقم زده است. در این نوشتار تلاش می گردد به معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری استان مازندران پرداخته تا هموطنان گرامی از طبیعت زیبای این استان بهره مناسب را در سفر خود به این استان به همراه داشته باشند.

برای سفر به مازندران از چه جاده هایی برویم؟

برای سفر به استان مازندران از سمت تهران سه مسیر قابل انتخاب می باشند. جاده فیروزکوه، جاده هراز و جاده چالوس.

جاده فیروزکوه

اگر برنامه ریزی کرده اید که به شرق استان مازندران سفر نمائید، یکی از گزینه های مناسب، انتخاب جاده فیروزکوه Firuzkuh Road به عنوان مسیر می باشد. جاده فیروزکوه مناسب سفر به شهر های پل سفید، زیراب، شیرگاه، قائمشهر، ساری، نکا و بهشهر می باشد.

جاده هراز

اگر قصد سفر به شهرهای مرکزی استان مازندران را دارید، انتخاب جاده هرازHaraz Road  گزینه مناسبی برای رفتن به شهرهای آمل، بابل، بابلسر، نور و محمودآباد است.

جاده چالوس

برای سفر به شهرهای غربی استان مازندران، جاده چالوس Chalous Road گزینه مناسب برای رفتن به شهرهایی مانند نوشهر، چالوس، تنکابن و ... است.

فیلبند بابل، روستایی بر فراز ابرها

روستای فیلبند یکی از ییلاق های اطراف شهر بابل می باشد. بی شک فیلبند، یکی از زیباترین روستاهای ایران بوده که دارای طبیعت بکر و رویایی است. چشم انداز بی نظیر ابرها، شب های بسیار خنک در تابستان و آسمان پر ستاره، روستای فیلبند را به یکی از جاذبه های گردشگری ممتاز استان مازندران و ایران تبدیل نموده است. موقعیت روستای فیلبند در 240 کیلومتری مسیر تهران به سمت شهر آمل و در جاده هراز قرار دارد. روستای رویایی فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل بوده و برای رسیدن به این روستا باید از تهران راهی جاده هراز شوید و نرسیده به جنوب آمل جاده ای فرعی از سمت شرق شما را به روستای فیلبند هدایت می نماید.

سفر به روستای فیلبند، برای گردشگرانی که از تهران و شهر های اطراف به این روستای زیبا می آیند، به دلیل فاصله نزدیک تا پایتخت، دارای محبوبیت زیادی می باشد. روستای فیلبند با دارا بودن ارتفاع حدود 2300 متر از سطح دریا به بام بخش شرقی استان مازندران نیز، شهرت دارد. به فیلبند در گویش مازنی "فلبند" یا "فلبن" گفته می شود. "فل" به معنی خستگی و "بند" به معنی بند آمدن می باشد. این نام گذاری به دلیل نیاز به طی مسیر دشوار به این روستای مرتفع بوده که پس از طی مسیر و رسیدن به این روستا موجبات استراحت آنها فراهم می آورده است.

دریاچه شورمست سوادکوه

هنگامی که از جاده فیروزکوه به سمت قائمشهر پیش میروید، پس از سپری شدن 65 کیلومتر به شهر پل سفید می رسید. و کمی جلوتر تابلوی جاده شورمست را مشاهده خواهید نمود. فاصله پایتخت تا دریاچه شورمست حدود 250 کیلومتر بوده که با 3 تا 4 ساعت رانندگی می توانید به این دریاچه زیبا برسید.

دریاچه شورمست، آرامش در دل طبیعت

شورمست، منطقه بکر گردشگری سوادکوه

پل ورسک شاهکار مهندسی قرن گذشته

نمایی زیبا از پل تاریخی ورسک

ترکیب زیبای راه آهن با کوهپایه های ورسک

(این مطلب در حال به روز رسانی و تکمیل می باشد)

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد