یکی از مقاصد گردشگری مورد پیشنهاد برای هموطنان، بی شک منطقه بسیار زیبای سوادکوه می باشد. اقلیم سوادکوه دارای آب و هوای بسیار مطلوب برای گردشگرانی است که تمایل دارند از زیبایی و طبیعت مازندران استفاده نمایند اما با شرجی شمال چالشی نداشته باشند. منطقه سوادکوه گستره ای از طبیعت بکر و رویایی شمال و مازندران می باشد. طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی دوران پهلوی این اقلیم را به یک بهشت بی نظیر در گردشگری مازندران و کشور تبدیل نموده است.

سوادکوه در کجا واقع شده است؟

سوادکوه در کوهپایه البرز مرکزی واقع شده و با دو استان سمنان و تهران مجاور می باشد. شهر های پل سفید، زیرآب، آلاشت، شیرگاه از توابع سوادکوه می باشند. مسافت منطقه سوادکوه تا پایتخت حدود 240 کیلومتر بوده و گردشگران با حدود 3 تا 4 ساعت رانندگی با خودرو می توانند از تهران به سوادکوه سفر کنند.

آب و هوای سوادکوه

آب و هوای سوادکوه مازندران

با توجه به قرارگیری سوادکوه در میان جنگل و کوهستان میزان رطوبت در این منطقه بسیار کمتر از شهرهای شمالی مازندران بوده و در بهار و حتی گرمای تابستان و به ویژه در ییلاقات این منطقه می توانید از هوای خنک بهره بجویید. در پاییز  و زمستان بارش برف در این منطقه قابل توجه است.

بهترین فصل سفر به سوادکوه

چه فصلی به سوادکوه سفر کنیم

سوادکوه در منطقه ای کوهستانی  و کوهپایه ای واقع شده و در بسیاری از مواقع از سال، مه و ابر ارتفاعات این ناحیه از مازندران را فرا می گیرد. سفر در فصل گرما به این منطقه در تابستان بسیار دلپذیر بوده و طرفداران زیادی دارد. برای سفر به ارتفاعات این منطقه زیبا در زمستان می بایستی خودروی خود را مجهز به زنجیر چرخ نمائید. هنگام فصل سرما و بارش برف، می بایستی مراقب لغزندگی و یخ زدگی سطوح باشید. اگر چه سفر در بهار  و تابستان به سوادکوه مطلوب تر می باشد، اما گردشگری در هوای برفی نیز در زمستان می تواند طرفداران خود را داشته باشد.

جاذبه های گردشگری سوادکوه

درصد بسیار زیادی از مساحت منطقه سوادکوه را درختان و جنگل های انبوه فرا گرفته که دارای تنوع گونه های گیاهی متنوعی می باشند. از جمله درختان این خطه از مازندران می توان به توسکا، راش، افرا و ... اشاره نمود. وجود تنوع گیاهان و درختان در سوادکوه هوایی بسیار مطبوع را به ساکنین منطقه و گردشگران هدیه می دهد. سوادکوه به غیر از زیبایی بصری دارای تنوع مختلف جانوری نیز بوده به گونه ای که برای حفظ برخی از این جانوران منطقه های شکار ممنوع و حفاظت شده نیز وجود دارد. از نقطه نظر مناطق دیدنی تاریخی می توان به جاذبه های تاریخی دوران و خاندارن پهلوی نیز اشاره نمود.

دریاچه لفور Lafoor Lake

دریاچه لفور از دیدنی های بسیار زیبای سوادکوه در مازندران می باشد. سد لفور یا البرز دارای ارتفاع 72 متر و در دهستان لفور بوده که بر روی تلاقی سه رودخانه کارسنگ رود، آذر رود، اسکلیم روهار در منطقه ای به نامک دئوتک(محل تلاقی دو رود به مازنی) طراحی و ساخته شده است. سد و دریاچه لفور محیطی آرام و دوست داشتنی را برای طبیعت گردان فراهم می آورد. مناسب ترین زمان برای بازدید و اطراق در سد و دریاچه لفور بهار  و تابستان می باشد. البته در هنگام پاییز نیز زیبایی درختان این منطقه بی نظیر خواهد بود.

 

(این مطلب در حال به روز رسانی و تکمیل می باشد)

 

 
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد